Pirates of the Carribean- I främmmande farvatten

Den legendariska Kapten Jack Sparrow är tillbaka i en actionspäckad berättelse om sanning, svek, ungdom och ond bråd död. När Jack stöter på Angelica, en kvinna från hans förflutna, är han inte säker på om det är kärlek – eller om hon är en hänsynslös bedragare som utnyttjar honom för att hitta den mytomspunna Ungdomens källa. När hon tvingar ombord Jack på den fruktansvärde piraten Blackbeards skepp,är det början på ett oväntat äventyr. Där Jack inte vet vem han ska frukta mest: Blackbeard eller Angelica.

Min åsikt:
Jag älskade denna film! Den var som dom andra filmerna, det var spänning, humor, en gnutta kärlek och en skvätt rädsla. Dock vare något som fattades. Kanske berodde på att Will Turner (Orlando Bloom) och Elizabeth Swan (Kiera Knigthley) inte var med :( dett kändes på nått sätt tomt utan dom. Sen så var det något som fattades, som skullle göra den fantastikt otroligt grymt bra, men jag kan inte komma på vad. Men den här och alla andra filmer är en av mina favo filmer :) Jag skulle/kommer att se den igen det var den värd!

Betyg: 9/10
Tid: 2h 19min
Genre: Spänning, action
Regi: Rob Marshall
Inspelningsplats: bl.a London, Hawaii
Orginal titel: Pirates of the Carribean-On Stranger Tades
Skådespelare:
Johnny Depp- Jack Sparrow
Penélope Cruz- Angelica (Blackbeards dotter)
Geoffry Rush- Barbossa
Ian McShane- Blackbeard
Kevin McNally- Joshamee Gibbs

Kommentarer
Postat av: tova

i wanna see it again xD mermaid :( <3

2011-05-21 @ 17:38:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0