Harry Potter and the Deathly Hallows part 2

Allt har lett fram till detta, den ödesmättade uppgörelsen mellan de goda och onda krafterna i magins värld. Ondskan finns överallt och ingen går längre säker men det kan bli Harry Potter som måste göra den största uppoffringen när han en sista gång ställs mot Lord Voldemort. Slutet är här.

Asså det finns inga ord som kan beskriva den här filmen. Den var bäst av alla HP filmerna och en av mina nya favoriter som toppar listan. Jag säger bara SE den så fattar ni... Det är den värd!!!!! :) Nu ska jag bara läsa resten av böckerna (5-7)!

Betyg: 10/10
Regisör: David Yates
Genre: Fantasy (MAGI!!!!!!!)
Tid: 2h 10 min
År: 2011
Skådespelare:
Harry Potter- Daniel Radcliffe
Hermione Granger- Emma Watsom
Ron Weasly- Rupert Grint
Albus Dumbledore- Michael Gambon
Minerva McGonagall- Maggie Smith
Severus Snape- Alan Rickman
Neville Longbottom- Matthew Lewis
Luna Lovegood- Evanna Lynch
Draco Malfoy- Tom Felton
Fred Weasly- James
George Weasly- Oliver
Ginny Weasly- Bonnie Wright
Lord Voldemort- Ralph Fiennes
Bellatrix Lestrange- Helena Bonham Carter
Och många fler!
Trailer:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0