I Am Number Four

John Smith är ingen vanlig tonårs kille. Han är Nummer 4. Hans ursprung kommer från en främmande planet ute i rymden, men han och 8 andra+ dears beskyddare lyckas fly från invantionen av Mogadorians. John är tvungen att byta identitet och flytta jämnt och ständigt, för de finns vissa som vill se honom... död.

John Smith är en ailien från yttre rymden, men som flytt till jorden då hans egen planet blivit invarderad. Han och 8 andra barn flyr, men "moggsen" spårar dom til jorden, där moggsen dödar dom 9 en efter en, i ordning. John fick sittt första ärr på benet när han var 9, nr 1 var död. Han fick sitt andra när han var 12, nr 2 var död. Han fick sitt tredje som tonåring. Näst på tur är han.
John ock hans beskyddare flyr från Mexico till en liten småstad kallad Paradise i Ohio, U.S.A. Där hoppas han kunna smälta in och vara helt osynlig, men när hans händer börjar glöda blå och han får reda på vilka krafter han har blir det helt omöjligt. När han sedan börjar hänga med skolans tönt och mobboffer, blir osams med skolans mobbare, samt blir förälskad i en tjej, blir det en ren omöjlighet att smälta in.
Skådespelare:
Alev Pettyfer- John
Timothy Olyphant- Henry, Johns beskyddare
Teresa Palmer- Number 6
Dianna Agron- Sarah, Johns crush
Callan McAulffie- Sam, skolans tönt (han va ingen tönt i mina ögon!!! ^^)
Kevin Durand- Moggs ledare
Betyg: 9.99/10
Lägnd: 1h 50min
Min kommentar:
Denna film var grymt bra! Den hade action, humor, kärlek, spänning, fantasy... ja allt! En film i min smak! Den va lite läskig (min åsikt!) lagom helt enkelt, o den var spännande o ja... Jag vet inte hur jag ska förklara! DEN MÅSTE SES!

Trailer såklart!


Kommentarer
Postat av: Frida

SVAR: Ha, för det är en hon, hon i mitten :P

2011-03-25 @ 22:45:02
URL: http://photosandbooks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0