Water for elephants

På en cirkus någonstans i 30-talets USA hittar Jacob ett nytt liv efter att hans föräldrar dödats i en olycka. Där finner han också kärleken i cirkusens stjärna Marlena men för att kunna vara tillsammans, måste de bryta sig loss från det enda liv de känner till.
Denna film var ett mysigt kärleks drama, som utspelar sig 1931. Jakob ska precis skriva sin examen som veterinär,
när han blir hämtad och får reda på att hans föräldrar dött. Huset, pengar, ja allting förlorar han så han ger sig av med bara en väska.
Sen på natten går han bredvid en tågräls, när ett tåg kommer förbi och han hoppas på.
Dagen efter har han fått jobb på en cirkus som veterinär. När Direktören sedan köper en elefant vid namn Rosie. Jakob som ska träna henne och kvinnan Marlena som ska framföra elefant numret, direktörens fru, kommer allt närmare varandra och dom blir kära.
Jag älskade denna film! En film med lite humor, en gnutta hemskheter och en hel bunt med kärlek!
Skådespelarna gjorde ett bra jobb, regin tycker jag var super och hela ideen var jättebra!
Jag älskar den!


Namn: Water for elephants
Regissör: Francis Lawrence
Längd: 2h 2min
Genre: Drama
Mitt betyg: 9/10
Skådespelare:
Robert Pattinson- Jakob
Reese Witherspoon- Marlena
Christopf Waltz- Cirkus direktören
Mening då dom nämner filmtieln:
"We need someone who gives water to the elephants!" "But we don't have any elephants" (alla skrattar)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0